Foreningen Keikokan karate kobudo Ryu er stiftet den 01.11.2001 og har hjemsted i Tårnby kommune.
Foreningen er tilsluttet DGI og er underlagt DGI`s love og bestemmelser.
Foreningens formål er at dyrke karate og kobudo og med udgangspunkt i fællesskabet og det sociale
liv i klubben at udbrede kendskabet til denne idræt. Det er endvidere foreningens formål at udvikle
medlemmernes lyst til at engagere sig og tage et medansvar i foreningen.
Som aktivt medlem kan optages enhver, der er fyldt 5 år.
Optagelse af passive medlemmer kan ske uanset alder. Passive medlemmer har ikke adgang til selve
idrætsudøvelsen, men er valgbare til bestyrelsen.
Medlemmerne er forpligtet til at overholde foreningens vedtægt og leve op til foreningens formålsbestemmelse.
Endeligt afslag på medlemskab af foreningen skal efter anmodning fra den, der ønsker medlemskab,
forlægges generalforsamlingen.
Indmeldelse skal ske skriftligt på indmeldelsesblanket til foreningens kasserer. For medlemmer under 18 år
skal indmeldelsesblanketten underskrives af forældre eller værge.
Udmeldelse skal ske skriftligt til kassereren med en måneds varsel til udgangen af en kontingentperiode. I
forbindelse med udmeldelse skal medlemmets eventuelle økonomiske mellemværender med foreningen
afvikles.
Kontingentet fastsættes af generalforsamlingen. Indbetalingsterminer og opkrævningsform fastsættes af
bestyrelsen.
Kontingentet skal være betalt inden udgangen af forfaldsmåneden.
Et medlem kan udelukkes midlertidigt eller permanent (eksklusion), såfremt vedkommende handler til skade
for foreningen, eller såfremt vedkommende ikke opfylder sine medlemsforpligtelser.
I sager om udelukkelse har medlemmet krav på at blive hørt, inden bestyrelsen træffer sin afgørelse.
I sager om eksklusion har medlemmet desuden krav på, at sagen afgøres på førstkommende
generalforsamling, og at sagen sættes på dagsordenen som et særligt punkt.
En generalforsamlings beslutning om eksklusion kræver samme majoritet som ved ændring af foreningens
vedtægt.
Generalforsamlingen er foreningens øverste myndighed i alle anliggender. Ordinær generalforsamling
afholdes én gang årligt inden udgangen af maj måned.
Indkaldelse med angivelse af dagsorden og indkomne forslag skal finde sted med fire ugers varsel ved
Mail..
Forslag, som ønskes behandlet på den ordinære generalforsamling skal være indsendt skriftligt til
bestyrelsen senest to uger før generalforsamlingens afholdelse. Er der indkommet forslag, fremsendes disse
til medlemmerne sammen med dagsorden og det reviderede regnskab sådan, at dette er medlemmerne i
hænde senest en uge før generalforsamlingen.
Adgang til generalforsamlingen har alle foreningens medlemmer, samt hvem bestyrelsen måtte indbyde.
Stemmeret har alle aktive medlemmer, som ikke er i kontingentrestance. Der kan kun stemmes ved
personligt fremmøde.
En rettidig indvarslet generalforsamling er beslutningsdygtig uanset de fremmødtes antal.
Dagsorden for den ordinære generalforsamling skal mindst omfatte følgende punkter:
1) Valg af dirigent og referent
2) Bestyrelsens beretning for det forløbne år
3) Forelæggelse af årsrapport (inkl. revideret regnskab) for det forløbne år til godkendelse
4) Forelæggelse af bestyrelsens budgetforslag for det kommende år til godkendelse
5) Fastsættelse af kontingent
6) Behandling af indkomne forslag
7) Valg af formand (i lige år)
8) Valg af kasserer (i ulige år)
9) Valg af sekretær (i ulige år)
10) Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer
11) Valg af to suppleanter til bestyrelsen
12) Valg af revisor og revisorsuppleant
13) Eventuelt
Forhandlingerne på generalforsamlingen ledes af en dirigent, der vælges af generalforsamlingen, og som
ikke må være medlem af bestyrelsen.
Beslutninger træffes ved almindeligt flertal. Dog kræver vedtægtsændringer og beslutning om foreningens
opløsning kvalificeret flertal, jf. §§ 17 og 18.
Afstemning skal foretages skriftligt, såfremt fem medlemmer forlanger det. Ved personvalg dog på
forlangende. Der udfærdiges et referat over generalforsamlingens beslutninger. Referatet godkendes og
underskrives af dirigenten.
Ekstraordinær generalforsamling kan til enhver tid indkaldes af bestyrelsen og skal indkaldes, når mindst en
femtedel af foreningens stemmeberettigede medlemmer skriftligt over for bestyrelsen fremsætter ønske
herom med en angivelse af det emne, som ønskes behandlet.
Generalforsamlingen skal afholdes senest fire uger efter begæringens modtagelse. For så vidt angår krav til
indkaldelsen, mødets ledelse, afstemning m.m. gælder de samme bestemmelser som for den ordinære
generalforsamling.
Bestyrelsen er foreningens daglige ledelse og repræsenterer foreningen i alle forhold. Bestyrelsen kan
nedsætte nødvendige udvalg til varetagelse af løbende eller enkeltstående opgaver.
Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden. Bestyrelsen er kun beslutningsdygtig, når mindst 3 af
dens medlemmer, herunder formanden eller næstformanden, er til stede. Over bestyrelsens forhandlinger
føres en protokol.
De vedtagne beslutninger og foretagne handlinger forpligter foreningen i henhold til vedtægten.
Bestyrelsen består af en formand, en kasserer, en sekretær og yderligere 3 medlemmer og vælges for to
år ad gangen på den ordinære generalforsamling. Formanden og 1 bestyrelsesmedlemmer er på valg i
lige år, medens kassereren, sekretæren og 1 bestyrelsesmedlemmer er på valg i ulige år.
Valgbare til bestyrelsen er medlemmer, der er fyldt 14 år og har stemmeret, jf. § 9.
Foreningens regnskabsår er kalenderåret. Bestyrelsen skal inden den 1. april afgive årsrapport for
det foregående år til revisoren. Årsrapporten forelægges den ordinære generalforsamling til godkendelse og
skal være forsynet med revisorens påtegning og underskrift. Årsrapport udsendes til foreningens
medlemmer sammen med indkaldelsen til den ordinære generalforsamling.
På den ordinære generalforsamling vælges for et år ad gangen en revisor og en revisorsuppleant. Revisoren
skal hvert år i april [måned] gennemgå årsrapporten og påse, at beholdningerne er til stede.
Revisionsformen er regnskabsmæssig revision, og årsrapporten forsynes med en påtegning. Revisoren har til enhver tid adgang til at efterse regnskab og beholdninger.
Foreningen tegnes af formanden. Ved økonomiske dispositioner over 15.000 kr. kræves dog underskrift
af formand og kasserer i forening. Køb, salg eller pantsætning af fast ejendom skal godkendes af
generalforsamlingen. Ligeledes skal låneoptagelse på mere end 50.000 kr. godkendes af generalforsamlingen.
Der påhviler ikke foreningens medlemmer nogen personlig hæftelse for de forpligtelser, som påhviler
foreningen.
Ændring af vedtægterne kan ske på enhver generalforsamling, når mindst to tredjedele af de afgivne
stemmer er for forslaget.
Bestemmelse om foreningens opløsning kan kun tages på en i dette øjemed særligt indkaldt ekstraordinær
generalforsamling. For at denne er beslutningsdygtig kræves, at mindst to tredjedele af foreningens
stemmeberettigede medlemmer er til stede.
For at forslaget kan vedtages, kræves, at mindst tre fjerdedele af de afgivne stemmer er for forslaget. Opnås
et sådant flertal på en generalforsamling, der ikke er beslutningsdygtig, indkaldes til en ny
generalforsamling, hvor beslutning kan træffes med ovennævnte stemmeflerhed, uanset hvilket antal
stemmeberettigede medlemmer der er til stede.
På generalforsamlingen skal samtidig træffes bestemmelse om, hvilke almennyttige/almenvelgørende
formål, foreningens formue, herunder eventuel fast ejendom og løsøre, skal tilgå.